Opis | Winylowa audiofilska 180-gramowa, zremasterowana (Original Recording Remastered) edycja słynnych "The Goldberg Variations" Bacha w mistrzowskiej interpretacji Glenna Goulda. Nagrań dokonano w czerwcu 1955 roku w Columbia 30th Street Studio w New York City.
Glenn Gould Urodził się w Toronto w 1932 roku ; zmarł także w Toronto w 1982 roku. Był jednym z najsłynniejszych pianistów 20. wieku, szczególnie znany ze swoich interpretacji Bacha; jego wersja The Goldberg Variations jest uważana za najlepszą w historii. Jednak bywał ekscentryczny i było wiadomo, że miał zwyczaj nucić cicho do siebie podczas gry, w tym czy na na innym nagraniu. Niektórzy ostro skrytykowali Goulda za to, twierdząc, że to psuje kawałek, podczas gdy wielu innych, zwłaszcza jego fani, po prostu przyjmowali to jako efekt uboczny wielkiego geniuszu. Współpracował m.in. z Herbertem von Karajanem i Leonardem Bernsteinem, a także Leopoldem Stokowskim. Mistrz interpretacji muzyki barokowej. W 1964 roku porzucił występy przed publicznością, oddając się wyłącznie nagraniom płytowym. Prowadził programy telewizyjne i audycje radiowe. Materiał został zarejestrowany w nowoczesnej technologii DIRECT METAL MASTERING (DMM). Opis technologii DMM : Direct Metal Mastering dosłownie oznacza bezpośrednie nacinanie wzorca (np. płyty gramofonowej) w stemplu tłoczącym. Direct Metal Mastering to technika opracowana wspólnie przez TelDec (Telefinken-Decca) i Neumanna pod koniec XX wieku, pod koniec lat 80., majaca poprawic jakosc tloczenia plyt winylowych. Inaczej niz przy konwencjonalnym nacinaniu, gdzie sygnal z tasmy-matki wytlaczany jest na pokrytym aluminium dysku, bedacym elementem posrednim w procesie tloczenia, DMM pozwalala nacinac bezposrednio plyte z metalu (miedzi), eliminujac w ten sposób posrednie stadia - zamiast "trzech kroków" ("mother", "father" i "stamper") miedziany dysk DMM sluzy od razu jako "matka". Główną zaletą DMM jest redukcja "hałasu" tła i szumu przesuwu. Dzięki wyeliminowaniu wspomnianych pośrednich etapów pośrednich podczas tłoczenia płyt gramofonowych następuje redukcja dodatkowych zniekształceń a muzyka zwykle brzmi żywo i przestrzennie. |